1. Administrator danych
YIT Development sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-105), przy ul. Twarda 18 (dalej YIT).
YIT ponosi odpowiedzialność za przetwarzanie danych osobowych dla celów oraz zgodnie z podstawą prawną, które określono w niniejszej informacji, np. w związku z działaniami marketingowymi i sprzedażowymi, podejmowanymi na poziomie grupy; zarządzaniem zakupami, finansami i innymi kwestiami administracyjno-biznesowymi; zarządzaniem relacjami z klientami i dostawcami oraz analizą i rozwojem produktów, usług, relacji z klientami i dostawcami, a także spółek.
Każda spółka należąca do Grupy YIT odpowiada za przetwarzanie danych osobowych dla własnych celów, np. w związku z realizacją umowy lub zarządzaniem relacją z klientem bądź dostawcą.
2. Punkty kontaktu w sprawie pytań dotyczących prywatności
Jesteśmy zawsze dostępni za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@yit.pl
3. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Przetwarzanie danych osobowych klientów będących konsumentami (tzn. podmiotów danych) odbywa się zgodnie z następującą podstawą prawną:
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w następujących celach:
4. Podmioty danych i kategorie danych osobowych
Administrator przetwarza dane swoich potencjalnych, bieżących i byłych klientów. Dla celów opisanych powyżej przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych:
Krajowe numery identyfikacyjne są przetwarzane tylko dla celów dopuszczanych przez prawo, gdy identyfikacja podmiotu ma duże znaczenie, takich jak na przykład w przypadku sprzedaży lub dzierżawy mieszkań; udzielania kredytu lub ściągania zadłużenia.
Dla celów marketingu bezpośredniego przetwarzane są tylko dane podstawowe i marketingowe, które określono powyżej.
5. Źródła informacji
Dane osobowe są zbierane bezpośrednio od podmiotu danych, gdy dokonuje on rejestracji lub korzysta z usługi; przesyła prośbę o kontakt lub informacje bądź wypełnia formularz, dokonuje zakupu lub składa zamówienie, zawiera umowę, uczestniczy w wydarzeniach, nawiązuje inny, osobisty, telefoniczny lub cyfrowy kontakt z Administratorem. Możliwe jest także zbieranie i aktualizowanie danych osobowych z wykorzystaniem spisu ludności, dokumentów posiadanych przez instytucje zajmujące się pojazdami i inne instytucje publiczne, rejestrów informacji kredytowej, operatorów pocztowych, książek telefonicznych, pośredników działających w branży marketingu bezpośredniego i w zakresie innych danych, a także innych, podobnych rejestrów publicznych i prywatnych. Pozyskiwanie danych osobowych z takich źródeł odbywa się z zachowaniem obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.
6. Ujawnianie i przekazywanie danych
Administrator może ujawniać dane osobowe innym podmiotom, których produkty lub usługi są przez niego reklamowane bądź sprzedawane podmiotom danych, takim jak na przykład właściciele i dostawcy usług mieszkaniowych.
Dane nie będą ujawniane innym podmiotom zewnętrznym, chyba że będzie to konieczne ze względu na obowiązek przestrzegania zobowiązań prawnych ciążących na Administratorze.
Administrator może zlecać działania w zakresie ICT, marketingu, komunikacji i inne dostawcom zewnętrznym lub innym podwykonawcom. W takim przypadku Administrator może przekazać tym podwykonawcom dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia zleconych im usług. Podwykonawcy ci będą przetwarzali dane osobowe w imieniu Administratora i muszą przestrzegać przekazywanych przez niego instrukcji. Administrator zastosuje odpowiednie środki umowne, aby zapewnić, że dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z prawem.
Dane osobowe nie będą regularnie przekazywane poza Unię Europejską ani Europejski Obszar Gospodarczy. Jeżeli jednak konieczne będzie przekazanie tych danych poza UE lub EOG, Administrator upewni się, czy kraj, do którego dane są przekazywane, został uznany przez Komisję Europejską za zapewniający odpowiednią ochronę prywatności lub zawrze z podmiotem do którego dane mają być transferowane umowę opartą o Standardowe Klauzule Umowne wydane przez Komisję Europejską.
7. Ochrona i przechowywanie danych
Dostęp do danych osobowych będą miały tylko upoważnione osoby, które muszą je przetwarzać w ramach swojej pracy lub innych obowiązków. Dane cyfrowe są chronione za pomocą zapór, haseł i innych środków technicznych i organizacyjnych. Wszystkie dane są przechowywane w zamkniętych obiektach, które są chronione za pomocą fizycznych mechanizmów kontroli dostępu.
Po wygaśnięciu relacji z klientem dane osobowe będą przechowywane do momentu ustania i wypełnienia praw oraz zobowiązań umownych i wynikających z przepisów oraz do końca okresów przechowywania , określonych na podstawie, na przykład, przepisów dotyczących transakcji na rynku mieszkaniowym, przepisów dotyczących ochrony konsumentów i Ustawy o rachunkowości.
Po wygaśnięciu relacji z klientem Administrator może przechowywać dane zanonimizowane.
Dane marketingowe mogą być przechowywane do momentu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych lub wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. Dostęp do danych, ich poprawianie oraz pozostałe prawa podmiotu danych
Podmiotom danych przysługuje prawo do:
W przypadku gdy podmiot danych uważa, że jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, może wnieść skargę do organu nadzorczego (UODO, ul. Stawki 2, Warszawa).
W celu uzyskania dodatkowych informacji związanych z ochroną danych osobowych lub skorzystania z przysługujących praw, skontaktuj się z nami:
Inspektor Ochrony Danych: Jakub Gałczyński, iod@yit.pl